Po – Pá 8:00 – 16:30
777 043 960, 774 743 730

Hotline: 774 422 579 - pouze SMS
Potřebujete
poradit?
Nechte nám tu své číslo,
zavoláme vám zpět

Často kladené dotazy

Co instalace obnáší? Jsou použity rozvody UPC/02?

Rozvody cizích operátorů nelze použít. Pro rozvod signálu používáme vlastní kabeláž typu UTP cat5e. Instalace internetu trvá zhruba jednu hodinu a obnáší přivedení UTP kabelu do Vašeho bytu. UTP kabel je ve většině případů veden skrze elektrické stoupačky. Následně se kabel táhne v lištách až do bytu zákazníka. Průnik do bytu zákazníka se většinou vyvrtá u stropu, kabel je tedy tažený horem. Záleží však na dispozicích bytu, případně dohodě s vlastníkem bytu. Kabel nezakončujeme zásuvkou, ale koncovkou RJ-45. Doplňkové práce (např. lištování, zásuvky) nutno dohodnout předem.

Mohu použít svůj modem od předchozího operátora nebo ho dostanu od Vás?

ADSL modem na naší síti použít nelze. Lze použít vlastní zařízení. Musí se však jednat o plnohodnotný router/WiFi router, kompatibilní se standardem ethernet. Zařízení typu Access point nelze doporučit. V neposlední řadě také nabízíme zakoupení WiFi routeru, který je od nás již plně nakonfigurován. Jeho cena je stanovena na 599 Kč. Záleží tedy zcela na Vás, zda použijete WiFi router svůj nebo si jej zakoupíte od nás.

Je rychlost internetu garantovaná?

V případě domácí přípojky rychlost garantovaná není. Snažíme se však, aby rychlost plně odpovídala rychlosti zakoupené. V mnoha případech je rychlost ještě vyšší, než zakoupená. Nastane-li situace, že vámi naměřená rychlost je o více než 1/3 nižší, kontaktujete naší technickou podporu pro řešení situace.

Kde mohu rychlost ověřit?

Rychlost lze orientačně proměřit na serveru www.speedtest.net. Pro nejpřesnější měření připojte vaše zařízení skrze ethernetový kabel. K mírnému snížení rychlostí dochází i na vašem routeru. Doporučujeme měření postupně realizovat ze dvou nezávislých PC.

Jak je to s agregací? Ostatní operátoři tvrdí, že jejich linka agregovaná není.

Linku můžeme rozdělit na agregovanou (sdílenou) nebo garantovanou (vyhrazenou). Mějte na paměti, že neexistuje nic mezi. Bohužel mnoho operátorů tvrdí, že jejich linka agregovaná není, ale zároveň neuvádí, zda je linka garantovaná. Místo toho hledají různé způsoby a právní kličky, jak se vyhnout informaci, nakolik je jejich linka agregovaná. Někteří dochází i tak daleko, že vymýšlí různé pojmy, pod kterými agregaci schovávají. V praxi to funguje tak, že běžná domácí přípojka je sdílená vždy. Ceny garantovaných přípojek začínají v řádu tisíců Kč. My se však nestydíme za to, že můžeme říci našim zákazníkům pravdu. Agregace na naší síti je 1:4.

Uplatňujete FUP?

Neuplatňujeme žádné datové limity, tedy ani FUP.

Dostanu od vás veřejnou IP adresu?

Pevnou, veřejnou IP adresu lze přiobjednat za 72 Kč/měsíc a to v počtu 1 přípojka / 1 adresa.

Používáte IP adresy verze 4 nebo 6?
Používáme pouze verzi 4.
Mohu použít pro odesílání emailů libovolný SMTP server?

Cizí SMTP servery blokujeme, krom smtp.seznam.cz a smtp.gmail.com, pro bezproblémové odesílání emailových zpráv doporučujeme použít server smtp.speednet.cz. Pokud si nevíte rady, kontaktujte technickou podporu.

Lze od vás zřídit službu pro reverzní záznam?
Pro domácí přípojku nikoliv.
Jak dlouho se u vás řeší poruchy?

Většina servisních požadavků je vyřešena po telefonu, při nahlášení závady. Pokud je však nutno vyslat technika, je tak učiněno většinou následující pracovní den.

Jaká je moje rychlost připojení k internetu?

Údaje o přípojce a její rychlosti naleznete uvedené na smlouvě. Pro změření své doporučujeme využívat portál http://www.speedtest.net/.

Lze u Vás pozastavit službu?

ANO, lze.

Služba je skutečně pro každého. Máte od nás (chcete mít) internet? Máte chalupu či letní sídlo v místě pokrytí? Existují dvě řešení. Přenos služby na chalupu. Pokud nemáte pokrytí můžete službu doma pozastavit (max. doba 6 měsíců).

Pro koho je služba určená?

Pro všechny, kteří odjíždí pravidelně na delší čas na chalupu.

Co udělat?

napište na info@speednet.cz, zda chcete přenést službu či pozastavit zavolejte na 777 043 960 nebo 778 758 929. 
Pro bližší informace nás neváhejte kontaktovat.
Zpět